Tuesday, October 26, 2010

Laut dan Langit

Bismillahwalhamdulillah,


Laut dan Langit...Tenang...Subhanallah sungguh cantik ciptaan Tuhan.Terima kasih kerana membenarkan mata aku menyaksikan indahnya ciptaanMu,membenarkan otak aku mentafsirkan keindahan itu,terima kasih juga kerana masih meletakkan hidayahMu ke dalam hatiku.Moga aku terus terpandu dengan keimanan.

Hujung minggu yang lalu,aku ke Port Dickson,kira-kira 110 kilometer daripada bumi UIAM.Aku ke sana di atas jemputan Tuan Amin Idris sebagai fasilitator,membantunya mengendalikan program kepimpinan.Sampai di sana,aku dimaklumkan bahawa pesertanya merupakan international students daripada UIAM sendiri.Hasudoh,"knaling" aku dibuatnya.




Program Future Leaders of the Ummah Forum (FLUF) 2010 yang dianjur International Institute for Muslim Unity (IIMU) ini sangat menarik.3 hari 2 malam di NUBE Resort.Peserta terdiri daripada 29 orang pelajar dari beberapa buah negara Brunei,Indonesia,Albania,Palestin,Ghana,Mesir,Croatia dan lain-lain lagi.Menjadi fasilitator untuk international students yang lebih senior,satu pengalaman baru yang bermakna.Banyak ilmu,insyaAllah akan ku kongsi di entry mendatang.Terima kasih abang Amin.Banyak aku pelajari,ternyata laut dan langit itu kedua-duanya luas,akan kuterokainya InsyaALLAH!

No comments:

Post a Comment